Tipy pro váš úspěch: „Nové nápady versus staré nápady“

„Dosažení nadbytku spočívá v dělání věcí, které byly v minulosti úspěšné, a ne těch, které jsou dosud nevyzkoušené.“ L.Ron.Hubbard

Jirka byl unavený z toho, že nemá peníze.

Každý den byl boj. „Jak zaplatím mé účty? Dostávám se hlouběji do dluhu. Nemůžu si dovolit nic koupit.“

Jirka neustále pracoval na nových způsobech, jak vydělat peníze. „Kdybych mohl vynalézt nový telefon, všechny mé problémy s penězi by byly pryč. „Možná bych mohl prodávat legrační klobouky po internetu.“ „Jestliže seženu nějaké investory, mohl bych otevřít novou podvodní restauraci.“

Jirka vyzkoušel několik nápadů, jako produkci holících strojků, které se nikdy neotupí, sestavení největší stromové houpačky na světě, a také prodej lamp ze soli. Všechna jeho dobrodružství zkrachovala. Aby přežil, pracoval v úklidové firmě.

Stejně jako většina lidí, Jirka měl pocit, že by mohl vyřešit své problémy s penězi pár novými nápady. Tahle představa je skoro vždy mylná.
Ty nejlepší nápady přichází z minulosti.

„Dosažení nadbytku spočívá v dělání věcí, které byly v minulosti úspěšné, a ne těch, které jsou dosud nevyzkoušené.“ L.Ron.Hubbard

Užijte si nadbytku, ale ne z nových nápadů, ale z věcí, které už fungovali.

Jirka se rozhodl vyzkoušet tento přístup. Ptal se sám sebe: „Co mi vydělalo peníze v minulosti?“ Napsal si následující seznam:

  • Prodávání bot v obchodě s platem 16 000,- Kč měsíčně.
  • Prodávání brýlí na festivalech s platem 9 000,- Kč za víkend.
  • Výkup starých aut, jejich oprava a následný prodej. Poslední z nich, Ford Mondeo, vydělal 15 000,- Kč za dva týdny práce.
  • Práce v úklidové firmě s platem 4 000 za týden.

Jirka si uvědomil, že se může vrátit ihned do dvou nejlepších zaměstnání. Přemluvil společnost s brýlemi, aby mu dala 200 brýlí jako kredit, který by mohl využít při přehlídce na bleším trhu ten samý víkend. V té samé chvíli našel vrak Mercedesu z 1988 a dohodl se na kupní ceně za 10 000,- Kč. Pak přemluvil prodejce, aby měsíc počkal na zaplacení.

Poté odešel od úklidové firmy a za víkend si vydělal 8 000,- Kč prodejem slunečních brýlí. Další tři týdny strávil nad Mercedesem. Jakmile Jirka auto opravil a vyčistil, prodejce se rozhodl, že auto koupí zpět za 40 000,-Kč.

Jirka použil starý osvědčený nápad na zvýšení svých příjmů.

Použití ve firmě

Jestliže firma využívá vyzkoušených nápadů a vyhýbá se nevyzkoušeným metodám, obvykle uspěje.

Například majitel populární čínské restaurace řekl: „Chci vyzkoušet něco nového! Přidejme mexické jídlo do menu. Mám rád mexické jídlo a myslím, že každý má rád možnost výběru.“ Naneštěstí se pach mexického jídla nesmíchá dobře s pachem čínského jídla. Restaurace byla brzo prázdná. Jakmile se majitel vrátí zpět k úspěšnému vzorci osvědčeného samostatného čínského menu, restaurace se brzo opět naplní.

Chytří majitelé a manageři mohou najít cestu jak expandovat na minulých a osvědčených nápadech, aby vydělali více peněz.

Například majitel prodeje aut si všiml, že prodej aut klesá. Jeho marketingový ředitel řekl: „Potřebujeme novou televizní reklamu. Využijme slony! Nikdy jsme to předtím nevyzkoušeli. Bude to super!“

Chytrý majitel ale poznamenal: „Najdi tu reklamu, která nám v minulosti fungovala nejlépe. Která způsobila, že náš prodej vyletěl?“
Marketingový ředitel přišel druhý den a řekl: „Není mi příjemné ti sdělit, že naše nejlepší reklama byla dva roky nazpátek. Je to reklama, ve které nosíš plenky a pláčeš. Přísahal jsi, že už nikdy tuto reklamu neukážeš.“

Majitel řekl: „Pusť ji znovu. Vlastně, pusť ji hned dvakrát! A naplánuj další natáčení s filmovým štábem nové reklamy. Tentokrát budu doopravdy plakat!“

Prodeje vyskočily do nových úrovní.

Dělání věcí, které se osvědčily, je základ dobrého obchodu.

 

Napodobování nápadů

Jestliže nemáte nic, co by vás v minulosti učinilo úspěšným, stále se musíte vyhnout novým nápadům. Dělejte věci, které fungovaly ostatním.

Například pokud chcete dělat kariéru při pomáhání lidem a mít slušný příjem. Sepište kariéry všech, které znáte. Uvědomíte si, že váš strýc Petr, který je zubař, pomáhá mnoha lidem a má excelentní příjem. Můžete vzít vašeho strýce na oběd a zeptat se ho, jak se stal úspěšným zubařem.

Jako další příklad je, že chcete úspěšné manželství a rodinu. Najděte někoho, kdo je šťastně ženatý po dlouhou dobu a má úspěšnou rodinu. Naučte se všechno co můžete o tom, co jim pomohlo a pak tyto jejich nápady napodobujte.

Jestliže chcete být úspěšní v jakémkoliv oboru či práci, ptejte se lidí, kteří jsou úspěšní. Zjistěte, co jim přineslo úspěch. Využijte tyto nápady, které jsou vyzkoušené, ne ty, které nejsou. Naštěstí je většina úspěšných lidí sdílná a rádi vyzrazují svá tajemství a nebojí se konkurence.

Pro znázornění – dostanete práci jako prodejce pojištění. Zjistíte, kdo měl nejlepší prodej a koupíte večeři každému z nich během prvního týdne v práci. Poznamenáte si vše, co udělali správně. Následně napodobte všechny akce tak věrohodně, jak jen to bude možné. Někteří z těchto nejlepších prodejců vám dokonce pomohou s rozhledem. Během měsíce si dokážete vydělat pěkné peníze.

Jestliže chcete velký zdroj příjmů, nenapodobujte počínání lidí, kteří jsou bez peněz. Napodobujte činy těch s vysokými příjmy, zvláště jestliže souhlasíte s jejich metodami a účely.

Uveďme závěrečný příklad. Rozhodnete se založit softwarovou společnost. Ještě než začnete, zjistěte vše o těch, kteří vlastní úspěšné softwarové společnosti a přečtěte si o nich vše dostupné. Setkejte se s kýmkoliv z majitelů nebo manažerů, kdo vám bude vyprávět o jejich úspěších. Dokonce i když jsou ve spěchu, cítí se polichoceni. Sami se mohli učit od jiných expertů a rádi by pomohli novým podnikatelům, takže vám dají několik hodin svého času. Naučíte se přesně to, co udělali a začnete to napodobovat. Vaše nová společnost bude prosperovat.

Dělání věcí, ve kterých jste byli úspěšní nebo v nich byli úspěšní jiní, je bezpečná cesta k úspěchu. Pokud chcete realizovat nové nápady, realizujte je pouze poté, co jste tyto nové nápady Vy sami nebo někdo jiný předtím vyzkoušeli a byly úspěšné v reálném životě. 

Doporučení

  1. Udělejte si seznam nápadů, které byly úspěšné v minulosti nebo v přítomnosti.
  2. Udělejte si seznam nápadů, které byly úspěšné pro ostatní v minulosti nebo v přítomnosti.
  3. Ke každé položce na obou seznamech si poznamenejte, jak byste každý z těchto nápadů mohli využít pro sebe.
  4. Dělejte pouze tyto věci a nic jiného.

     

© 2000 - 2017 Business Success, spol. s r.o.