Jak úspěšně zvládnout projekty a plánování?

Naplánovat si věci tak, aby na konci na nás čekal úspěch není vždy jednoduché. Proč naše plány někdy nevyjdou podle plánu? Kde se stala chyba?

Abychom přišli plánování více na kloub, tak jsme vyzpovídali Pavla Rance, který na toto téma napsal publikaci „Úspěšné plánování a projekty„.


Co Tě vedlo k napsání tohoto pracovního sešitu? Proč si se rozhodl zrovna pro toto téma?

Vidím, že některé skvělé nápady a vize našich klientů končí neúspěchem. Projekty, do kterých jsou zapojené velké skupiny lidí, si zaslouží uspět už kvůli jejich tvrdé práci, nejen kvůli nákladům a tomu, co by měly přinést. Motivace lidí úspěchem roste, ale platí to i naopak, každé selhání nám bere chuť tvořit. A je jedno, zda se bavíme o majiteli nebo o zaměstnancích, nebo dětech.

Komu je pracovní sešit „Úspěšné plánování a projekty“ určen?

Pro všechny lidi, kteří řídí projekty, zakázky většího rozsahu nebo vedou skupiny lidí a záleží jim na efektivitě, organizaci práce a nákladech, které jsou na to potřeba. Pokud mi dáš neomezené zdroje, postavím nebo zrealizuji cokoli. Ale když jsou zdroje omezené a mám termín, potom je to o organizačních dovednostech a kontrole.

Jaké jsou podle Tebe nejčastější bariéry, proč lidé nedosahují svých cílů? Proč projekty nedopadnou tak, jak mají?

Příčin může být mnoho, ale největší kámen úrazu bývá slabá příprava a málo informací o tom, co bude třeba zajistit a čeho se vyvarovat. Pochopit se to dá u prototypů a vývoje, tam se tým prostě vydá na cestu a improvizuje. Ale u procesů, které se opakují, a někdo jiný už jimi prošel a má zkušenosti, tam bývá cesta naslepo riskantní a nákladná finančně i lidsky. Zbytečně.

Máš nějaký jednoduchý tip, s čím by lidé měli při plánování začít? Od čeho se odrazit? Co je ta první věc, kterou musí udělat, pokud si chtějí něco naplánovat?

Mně funguje to, že se na dosažení cíle těším a chci ho dosáhnout za cenu, kterou by někdo jiný možná nezaplatil. Jsem ochotný podstoupit osobní oběti a mám jasno v tom, čeho chci dosáhnout a proč. A pokud mám v týmu lidi, nedopustím, abychom selhali. Lidé v týmu možná přijdou a odejdou, ale misi splníme.

Zastáváš mnoho postů a zároveň máš doma rodinu, dá se vše naplánovat tak, aby to skutečně vyšlo?

Ono to souvisí s předchozí otázkou. Primární je to, co má široký přínos nejen pro mne a rodinu, ale i pro naše klienty, firmu a pokud to jsou takto důležité věci, jsem ochoten kvůli nim i krvácet, aby se uskutečnily. Dál mi funguje netříštit pozornost, ale vždy udělat maximum v jedné věci a rychle přejít na další, kterou také dotáhnu až tam, kam je to možné. Ale myslím, že to není můj patent, kdysi mi to radil můj otec a ten to měl zase od toho svého. Pro mne to je funkční princip a kde to jde, tam se tím řídím.

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
Pavel Ranc
Od roku 2003 se jako konzultant věnuje oblasti managementu a organizování práce týmů. Podílel se na desítkách úspěšných projektů v zavádění firemních struktur a sepisování klobouků. Jako autor odborných článků a publikací chce své čtenáře inspirovat, usnadnit jim práci s organizováním a zaváděním systematičnosti v pracovním prostředí.
Rubriky: Nezařazené |
© 2000 - 2018 Business Success, spol. s r.o.

Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/lib/php/sessions) in Unknown on line 0