Jak získat důvěru potenciálních zákazníků II.

V minulém příspěvku jsem uvedla pár pravidel, která vám pomohou vytvořit lepší vztah a větší důvěru s vašimi zákazníky. Dnes chci doplnit ještě pár z nich.

Použijte design správně

Četla jsem zajímavý údaj o studii, kterou dělali v Americe. Když dětem ukázali Santa Clause, byli ochotnější podělit se s kamarády o sladkosti. Když jim ale ukázali logo známého prodejce hraček, tato ochota se naopak snížila. Zajímavé, ne? Je jasné, že design má vliv na emoce a jistou mírou ovlivňuje naše rozhodnutí. Uvažujte o tom, když připravujete propagační materiály a snažte se, aby obrázky nesly v sobě to poselství, které chcete zprostředkovat. Měla by v nich být zakódovaná ta správná myšlenka. Splnit estetické požadavky je příliš málo.
Stůjte za svojí nabídkou a garantujte výsledek
Když dodáváte kvalitní produkty a služby neměli byste se bát poskytnout na ně záruku vrácení peněz. V podstatě je to dané i zákonem a v dobře připraveném direkt marketingu nic nebrání v tom, znásobit svoji důvěryhodnost mnohem delší lhůtou garance. Je pravda, že pár neseriózních zákazníků, kteří to budou chtít zneužít, se může najít. Ale počet těch, které to nakonec přesvědčí, vám případné náklady spojené s první skupinou vynahradí. Praxe dokonce ukazuje, že lidé využívají tuto praktiku o to méně, o co delší záruku vrácení peněz jste jim poskytli. Po určitém čase si už prostě zvykli a výrobku se nechtějí vzdát, částečně i zapomenou a výdaj „přebolí“. Nestojí jim to už za ztrátu času a nechtějí se zabývat vyřizováním, balením, posíláním.

Darujte „štěňátko“

Hlídali jste už někomu pejska? I když některé věci na začátku možná neumíme ocenit a bráníme se jim, jakmile si na ně zvykneme, chyběly by nám. Pokud to váš výrobek umožňuje, dovolte zákazníkovi jeho používání na určitý čas zadarmo nebo poskytněte ukázkové verze s omezenými vlastnostmi.

Nenuťte zákazníka zkoumat vaše informace

Mnoho lidí v přímém marketingu nebo na internetu odradí od koupě zjištění, že existuje několik variant poplatků za poštovné a balné, že se musí rozhodnout pro jednu ze tří nebo dokonce z pěti alternativ dodávky, že musí číst podrobné pravidla. Vyhněte se tomu, rozhodování bolí! Pokuste se přepočítat svoje ceny tak, aby poštovné a balné už bylo zahrnuto v konečné ceně. Lidé rádi nakupují s vědomím, že už nic nebude připočteno. Pokud to není možné, veďte alespoň zákazníka velmi srozumitelně celým procesem, aby po zvolení svojí varianty okamžitě a přesně viděl finální cenu. Příliš velký výběr způsobuje „paralýzu přes analýzu“. Lidé se v tom jednoduše ztratí a své rozhodnutí odloží na později, což často znamená „nikdy“.

Nebuďte příliš zvědaví, pokud mezi vámi neexistuje vztah

Nevyžadujte údaje, které nutně nepotřebujete pro danou fázi kontaktu. Když se má člověk přihlásit na odběr bezplatného newsletteru, nechtějte od něj poštovní adresu, zaměstnání či jiné podrobnosti, když vám v podstatě stačí jméno a e-mail. Nechte jej, aby se s vámi seznámil, začal vám důvěřovat a až později svoje údaje poskytne v průzkumu nebo soutěži za předpokladu, že bude chtít. Jednoduchost v tomto případě vždy vítězí.

Když něco vyhlásíte, tak to dodržte
Pokud se rozhodnete pro cenovou slevu v určitém období, tak ji po uplynutí termínu skutečně ukončete. Nic vám nebrání nastartovat po čase novou akci s něčím jiným. Ovšem málo co mě vytáčí víc než to, když vidím, jak někdo očividně lže. Například: „Pro velký zájem prodlužujeme akci o týden“ nebo „zájem o registraci byl tak velký, že nám spadl server a tak vám chceme dát příležitost ještě jednou“. Někteří (také) experti to dokážou zopakovat i několikrát. Jsem ochotná uvěřit, že to zvýší prodej jednorázově, ale z dlouhodobého hlediska mě to většinou přivede k tomu, že se z podobných databází odhlásím. Jak to bude fungovat u vás, to budete asi muset otestovat.

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
© 2000 - 2017 Business Success, spol. s r.o.