Marketingové směrování malých firem

Občas se setkávám s očekáváním a požadavky majitelů menších firem, aby jim reklamní agentura vymyslela filozofii, která je odliší od zbytku konkurentů na trhu.

Předpokládám, že vycházejí z článků nebo publikací, kde někdo z velké a renomované agentury učí o tom, jak úspěšně toho dosáhl. Co však někdy nebývá tak zřejmé, je skutečnost, že takováto agentura spolupracuje se svými velkými klienty dlouhodobě, má týmy lidí, kteří často pracují přímo u klientů a věnují množství času i finančních prostředků na plánování, průzkumy, měření, poznávají produkty i trh podrobně. Samozřejmě, taková spolupráce něco stojí a „něco“ může byt i pár milionů“.

Co může udělat malý podnikatel, který ani celý marketingový rozpočet nemá v takové výšce, aby zaplatil špičkového dodavatele? Je jasné, že pomocnou ruku najde na konci svého ramena. Nemyslím, že jedinečná vize, poslání a filozofie mohou přijít do firmy od konzultanta, s kterým pracujete krátkodobě a zaplatíte mu honorář za pár hodin.

Ale i v takovém případě může byt zkušený člověk dobrou pomocí po Vašem boku. Je katalyzátorem myšlenek, povzbudí a nasměruje, ukáže možná rizika, má vědomosti o tom, jak to už vymysleli jinde a nenechá Vás znovu objevovat dokola.

Tato situace obvykle nastává na začátku podnikání, tehdy to nebývá problém. Vynoří se v obdobích, kdy se změní podmínky na trhu a je třeba se rozhodnout, jak dále. Určit firmě směrování, podpořit její jedinečnost na trhu, to je úloha pro majitele a zakladatele, který nemusí pohlížet dále, než vidi nyní. A potom svůj sen zrealizovat s pomocí svých lidí. „Kdo hoří, zapaluje“, a to je způsob, jak přenést myšlenky na celý tým. Jakmile tuto úlohu přenecháte dodavateli, hned po jeho odchodu a zaplacení faktury začne nadšení pomaličku zapadávat prachem…

Jak uvažujete o spolupráci s konzultantem, nechcete, aby pro Vás vymýšlel jedinečnou filozofii. Požádejte ho, aby Vám pomohl vytvořit a zrealizovat průzkumy a naučil Vás najít cesty, jako silné stránky objevit a svojí jedinečnost na nich postavit. Aby Vám pomohl najít zdroje informací a pomohl Vám zformulovat a vypilovat Vaše vlastní myšlenky.

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
© 2000 - 2017 Business Success, spol. s r.o.