O důvěře po třetí: Než spustíme hromadné rozesílání…

Poslední část mého miniseriálu o důvěře chci věnovat důvěryhodnosti e-mailového marketingu. Sbíráme kontakty, budujeme vztahy, chystáme hodnotný obsah, vymýšlíme chytlavý titulek. Než tedy odklikneme hromadné odeslání, dejme pozor, abychom tyto těžce vybudované hodnoty nepromarnili.

Jak si udržet důvěryhodnost v e-mail marketingu?

1, Používejme jen databázi kontaktů, kterou jsme vytvořili se souhlasem příjemců
Když si dáme námahu s tím, že lidé se na odběr našich novinek či informací musí nejdříve přihlásit, odradíme možná pár zájemců, ale ve velké míře předejdeme pozdějším stížnostem a odhlašování. Nemluvě o tom, že tak dodržíme zákon.

2, Posílejme zprávy z důvěryhodné adresy

Záleží na konkrétním případě, co je více důvěryhodné, jestli jméno konkrétní osoby nebo vytvořená firemní adresa. Osobně mám raději adresy typu jménopracovníka@firma.cz, ale v případě, že jde o elektronický časopis s vlastním jménem anebo podobnou aplikaci, neodradí mě od otevření ani neosobní odesílatel. Podstatné je, abych věděla, že mu můžu důvěřovat a že je to bezpečný zdroj. V extrémním množství spamu, který nás dnes atakuje je právě toto jedním z kritických míst.

3, Dodržovat dohody a nezneužívat kontakty pro jiný účel je samozřejmostí

Pokud se naši odběratelé přihlásili na odběr novinek ve dvoutýdenním intervalu, nerozčilujme je posíláním „mezi-zásilek“. Když chtěli zprávy z oblasti zpracování dřeva, nevnucujme jim „výhodné nabídky“ partnerských obchodů. Dodržme dohodu, frekvenci i obsah. Při samotném přihlašování můžeme nabídnout malý dotazník, ve kterém si vyberou z naší nabídky oblast zpráv, která je zajímá. Předejdeme tím pocitu obtěžování nerelevantními zprávami.

4, Otestujte formát zprávy před rozesláním

Dříve než zmáčkneme klávesu, která odešle e-mail na stovky adres, vyzkoušejme odeslání na několik vlastních testovacích kontaktů a vychytejme případné mouchy ve formátování. Špatně zobrazená zpráva vzbuzuje nedůvěru a nechuť číst. Taktéž bychom měli dbát na to, aby i technické řešení vyhovovalo všem standardům. Doporučuji dodržovat konzistenci ve formátování či designu e-mailů, aby je čtenáři lépe identifikovali.

5, Občas prověřme, jak jsou naše zprávy doručované, otevírané a čtené

Když nám to technické řešení umožňuje, zkontrolujme občas databázi kontaktů. Zda je stále aktuální, jestli adresáti naše zprávy otevírají a čtou nebo je rovnou mažou. Takovým (ne)zájemcům můžeme potom poslat e-mail s otázkou, zda mají zájem zůstat v našem seznamu anebo by uvítali odstranění. Samozřejmě, možnost odhlásit svoje jméno z odběru by měla být daná vždy, ale když je vyloučíme, dostanou takto ještě jednu možnost.

Podle studie americké společnosti MarketingSherpa za rok 2010, se lidé odhlašují z odběru elektronických informací především proto, že:
  • obsah nebyl vhodný pro jejich potřeby
  • frekvence zpráv byla příliš vysoká
  • mysleli si, že jejich adresu někdo zneužil a prodal
  • nepamatovali si, že se přihlásili na odběr
  • měli obavy ze zneužití svých osobních údajů

Těmto pěti nejčastějším chybám se musíme vyhnout, pokud chceme, aby adresáti četli naše pečlivě připravené e-maily.

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
© 2000 - 2017 Business Success, spol. s r.o.