Profesionál v prodeji

Opravdu platí, že aby byl člověk úspěšným obchodníkem, musí na to mít vlohy od narození? Bohumil Kuba tuto skutečnost popírá, protože on sám nikdy obchod nechtěl dělat. Co ho přivedlo k tomu, že obchod dělá a je v něm navíc již více jak 20 let velmi úspěšný?

Přes 20 let se věnuješ aktivnímu obchodování, chtěl si s tím někdy tzv. seknout?

Když si vybavuji celou kariéru prodejce, tak zjišťuji, že ne. Měl jsem vždy silnou motivaci, protože jsem obchodoval s produkty, které stály za to a reálně pomáhaly klientům. Takže mne v běhu udržoval pocit smysluplnosti a také povinnosti vůči klientům. A navíc jsem si tento obor vybral jako své životní poslání.

 

Video: Nejlepší obchodník Business Success 2017

Došla Ti někdy energie? Co má v takové situaci obchodník dělat?

To souvisí s předchozí odpovědí, ale je v tom i jiný faktor. Energie může dojít v okamžiku, kdy člověk cítí, že neudělal to, co měl nebo něco ošidil a tak podobně. V tu chvíli šťáva došla a cestou byla náprava selhání. Do toho jsem se vždy pouštěl s buldočí vervou. Koneckonců sám sobě jsem slíbil určité věci a sebe jsem zklamat nechtěl, jakožto jsem nechtěl zklamat i lidi okolo sebe. Vždy jsem znovu vstal a šel na zteč!

Může šéf něčím obchodníka zničit nebo odehnat?

Tak to rozhodně, ale pozor! Nikdy to není tak, že on byl ten, kdo způsobil, že jdu pryč, ale je třeba se podívat na sebe a čestně si odpovědět na otázky: Mlčel jsem, když jsem měl mluvit? Jednal jsem, když jsem měl jednat? Potřebuji k tomu, abych mohl fungovat pochvalu, nebo mohu fungovat bez toho a pochvala je dobrá nadstavba? Já měl vždy možnost být ten, kdo může situaci ovlivnit a také jsem to udělal. Díky tomu máme dnes majitele, kterého máme. Nicméně chápu, že ve většině firem nemá obchodník možnost tyto věci ovlivnit a tak platí, že může i odejít, protože šéf není šéf, ale jen velké ego, které lidi válcuje a demotivuje. Šéf má lidem sloužit, ne je ničit a vysoko nad nimi (zdánlivě) čnít!

Máš nějaká pravidla pro obchodníka, který chce, aby ho jeho práce bavila a naplňovala?

Jasně, mám. Bez pravidel a úspěšných akcí by to ani nešlo. Obchodník by si je měl definovat a dnes a denně připomínat.

1, Vnímej prodej jako pomoc a podle toho jednej. Neměj pozornost na vlastním zisku.

2, Doslova miluj to, s čím obchoduješ a věř své firmě. Pokud máš jakékoli námitky na produkt či firmu, řeš to!

3, Buď sám sebou. Znamená to být čestný k sobě a druhým. Pak se nemusíš schovávat za sociální masku. To souvisí i s maličkostí, jako je mít v pořádku soukromý život.

 

Video: Jak se stát úspěšným obchodníkem

Video: Bohumil Kuba a jeho rekordy v obchodování

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
Ing. Pavlína Cohen

Ing. Pavlína Cohen

Marketing, Business Success, spol. s r.o.
Od roku 2009 se věnuje on-line marketingu. Pomáhá podnikatelům ve všech odvětvích vytvořit strategie s cílem maximalizovat sílu sociálních médií a zvýšit úspěšnost jejich on-line marketingového úsilí.
© 2000 - 2018 Business Success, spol. s r.o.