1. Úvod
  2. /
  3. Reference
  4. /
  5. Bc. Petr Brož
Bc. Petr Brož

Bc. Petr Brož

UNIBRICK, s.r.o.

NEUVĚŘITELNÝ SEMINÁŘ O PRODEJI, trenér Martin Staněk

Naše firma pracuje v oboru stavebnictví, který krize poměrně zásadně postihla. Přetlak nabídky prodejců a tlak na cenu je čím dál větší. Nestačí již prodejní techniky, které dříve vedly k úspěchu. Proto jsme se rozhodli posílit náš prodejní tým kvalitním prodejním seminářem. Dlouhodobě spolupracujeme s Business Success, proto jsme je oslovili jako první. Odrazovala nás však cena tohoto semináře, která byla opravdu vysoká – a zvláště nyní, kdy je zapotřebí náklady snižovat, abychom si udrželi prodejní marži. Ani všichni členové týmu nebyli předem nadšeni z víkendového školení – mnoho z nás si myslí, že jsou již profesionálové, kteří se nemusí dále zlepšovat, ale opak je často pravdou. Osobně jsem absolvoval množství seminářů Business Success, takže mne nakonec přesvědčila očekávaná kvalita semináře nad nižší cenou od jiného dodavatele. Vliv mělo i praktické zaměření tréninků – nepotřebujeme prezentaci složité teorie, ale praktické nácviky prodejních situací, se kterými se denně setkáváme. V sobotu ráno začal seminář, část týmu by raději trávila volný čas se svými rodinami a dávala to patřičně najevo. Ale koncert lektora s velkým L, který Martin rozjel, během dopoledne strhnul i největší pesimisty. Zažil jsem již hodně přednášejících a jsem tedy na ně poměrně náročný. Možná bych sám sebe nazval jako „problémového účastníka seminářů“, který se často ptá a kriticky hodnotí. Martinovo léty zažitá praxe prodejce a náročný dril trenéra, kterým si musel v BS projít, než se dostal na pozici trenéra, byly na výsledku pořádně znát. Jednotlivé tréninky, na kterých je celý seminář postaven, sice nebyly pro některé účastníky jednoduché, o to ale měly větší přínos. Po dvou náročných dnech, nabitých zážitky, jsme odcházeli plni nových zkušeností. A co nám to dalo po semináři? Dobrý seminář se pozná nikoliv pozitivním závěrečným hodnocením, ale dlouhodobým praktickým uplatněním nabytých dovedností. Takže: Méně prezentujeme, více se ptáme zákazníků. Umíme rozlišit komentáře a námitky zákazníků. Umíme zpracovat zákazníky s jejich námitkami tak, aby si koupili právě naše zboží. Pracujeme na každodenním outflow k zákazníkům, které se nám vrací v narůstajících tržbách. Nedáváme slevy zadarmo, bojujeme o každé procento marže. Jsme si jisti v prodeji. Nedáváme zákazníkům příliš mnoho variant, v kterých se utápí a nemohou rozhodnout – odborně a se zodpovědností jim vybíráme pro ně tu správnou variantu. Prodáváme eticky. Jednoduše? Peníze vynaložené za tento seminář se nám ještě letos mnohonásobně vrátí…

Bc. Petr Brož, UNIBRICK s.r.o.

Leden 2013, Nepomuk