Potřeba neustále nad něčím přemýšlet se nepromítá jen do potíží se spánkem. Pokud se například řízneme, nechtěně bouchneme dveřmi nebo se lekneme, tohle vše je následek, že nejsme pozorností v místě kde se nacházíme nebo u práce, kterou děláme. Ale řešíme v hlavě buď minulost nebo budoucnost. Nedostatečná pozornost může potom vést i k vážným nehodám na silnici nebo k jiným hodně nepříjemným událostem.
Novinky a články
Štítek: vztahy
Ničí vyžadování produkce mezilidské vztahy?
Toto je na seminářích velmi časté téma. A ti z vás, kteří nás už znáte, již víte, že produkce je základem dobrého stavu člověka, jeho vztahů v okolí. Kde je měkký management, který místo toho, aby jasně velel do útoku, zasvětil svůj život chránění své pozice,...
Porada „jako za trest“? Jde to i jinak!
Porada je nutným nástrojem řízení a koordinace týmu. Je to užitečné setkání, ve kterém si členové týmu vymění informace a mohou efektivněji pracovat na základě korektních dat. Ale mnoho zaměstnanců, dokonce mnoho vedoucích porady nesnáší a berou je jako zbytečně...
Kdy je největší pomocí druhým nepomáhat?
Pomoc dává hlubší význam mezilidským vztahům a spojuje naše životy jako pevné vlákno, na které se můžeme spolehnout. Pomoc druhým mimo jiné naplňuje i nás samotné. Jedinec sám o sobě bez podpory a pomoci okolí nežije snadno. Považujeme pomoc za přirozenou součást...
Základní důvody, proč v partnerství selháváme
O tipech a radách, jak mít úspěšné manželství, bylo popsaných tisíce stran papíru. Já vám chci teď dát jedno (a není to jediné) zajímavé hledisko, která má velký vliv na to, jak budete v partnerství fungovat. Jeden z velkých důvodů, proč někdo v partnerství soustavně...
Jak obnovit důvěru v člověka, který udělal nějaký „přešlap“?
Jeden klient mi jednou položil otázku: „Jak se mám dívat na lidi, kteří udělali něco nepoctivého? Já bych je nejraději ihned vyhodil, protože neférové věci já jednoduše neakceptuji. Dokonce ani tehdy, když byl daný člověk dosud výkonný. Zkrátka zklamal mou...
Komunikace – jak se umět prosadit a přitom být „příjemný“
Téma komunikace je velmi rozsáhlé. Často si myslíme, že stačí umět mluvit. Další představa o komunikaci se často točí kolem toho, jak si zajistit, že se moje myšlenky a představy dostanou do hlav druhých a oni jako kouzelným proutkem začnou dělat přesně to, co jsem...
Jak zvládnout problematického zaměstnance?
Práce s lidmi patří k nejnáročnějším, i když také k nejhezčím. Stroj funguje až na nějaké procento chyb stále stejně, ale lidé jsou jiní – mají své problémy, nálady. A s tím vším se musí jejich vedoucí vypořádat a přivést je k jejich práci. Za své podnikatelské praxe...
Neodvádí kvalitní práci? Co s tím?
V mých pracovních začátcích jsem měl možnost v zahraničí hovořit s jedním člověkem, který toho skutečně hodně dokázal. Když jsem u něj byl, měl na stole aktuálně problém s jedním pracovníkem, s kvalitou jeho práce. Viděl na mně, že se hodně zajímám o to, jak pracuje a...
Proč se zákazník mnohdy obrátí na konkurenci, která má daleko horší kvalitu?
Co musím udělat, aby zákazník vnímal produkt stejně jako já a chtěl ho koupit? Kladete si také někdy tuto otázku? Co je to co přiměje zákazníka ke koupi? Proč jde s vámi do spolupráce? A proč se mnohdy obrátí na konkurenci, která má daleko horší parametry, kvalitu,...