V čem je problém u „reklamštiny“?

Je zvláštní, že i lidé, kteří sami reklamní textařský jazyk nesnášejí, sklouznou do frázovitého vyjadřování, pokud mají sepsat něco o svých produktech a službách. Samochvála, silné řeči, superlativy. Připomíná to mladíka, který si ještě není jistý sám sebou a pro svůj úspěch u něžného pohlaví chce nasadit machistické řeči, protože věří, že ho to udělá zajímavým. Když přijde na to, že ho to udělá nanejvýš směšným, uplyne většinou ještě pár roků, než mladík dozraje i duševně.

Jak volit slova v reklamních textech?

Představte si, v jaké situaci se vaši potenciální zákazníci setkávají s vaší reklamou. Je to při sledování zábavného programu? Dobře, tady je možná vhodný odlehčený tón a třeba i trochu inteligentní nadsázky.

Je to při hledání informací v odborném časopise, na webu, v katalogu? Cítíte, že naladění těchto lidí bude trochu jiné? Když někdo zadá na Google klíčová slova „pěstování tulipánů v písčité půdě“, mělo by nám být jasné, že hledá velmi konkrétní informaci, která mu pomůže. Nemá chuť prohledávat tucty stránek o romantické květinové nádheře, neodolatelně voňavých záhonech, fantastických barvách sezóny a úžasně dokonalém a nesmírně srdečném přístupu vaší firmy.

Text, který si váš zákazník touží přečíst

Příjemný a věcný marketingový text bez zbytečných klišé přesvědčí lidi o kompetenci dodavatele o mnoho účinněji. Není důležité v každém druhém řádku zdůrazňovat jméno firmy, připomínat jedinečnost nabídky, úžasné vlastnosti produktu. Stačí to říci srozumitelně a jednou. V PR článcích, dokonce i v těch placených, o moc lépe funguje neutrální tón, kde se prezentace stává až jakoby druhořadou a v popředí stojí užitek čitatele. Uvědomujte si to, když připravujete svoje web stránky, emailové zprávy nebo letáky a podívejte se na výsledek vždy kritickým okem neutrálního zájemce. Méně je více, v řeči reklamy to platí odjakživa. A ve světě internetu dvojnásobně.

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
© 2000 - 2017 Business Success, spol. s r.o.