Jak soukromí ovlivňuje prodejní výsledky?

Kvalita soukromého života do velké míry určuje kvalitu pracovního života a naopak. Existuje mnoho školení pro obchodníky o prodeji, ale to, co může významně ničit prodej, se nemusí nacházet v oblasti prodejních technik.

Sportovci, obchodníci, manažeři, … proč se jim přestane dařit a dosavadní profesní úspěch upadá? Protože přestalo fungovat soukromí.

Co v dnešní době určuje to, zda budete v obchodování úspěšní? 20 % jsou prodejní techniky, 30 % odborná znalost vašeho produktu a zbylých 50 %, které rozhodují o úspěchu, tvoří zázemí doma, pracovitost a celková schopnost komunikovat.

Víte, čemu při školení dává pozornost většina obchodníků? Prodejním technikám. Ano, bezesporu jsou důležité a fungovat zcela bez nich se nedá, každopádně jsou mnohem důležitější školení a to je právě trénink na zlepšení vztahů, efektivity a komunikace. Možná máte pocit, že vztahy se trénovat nedají, ale opak je pravdou. Skrze komunikační trénink dokážete vylepšit jakýkoli vztah.

 

Nečekejte žádné finty a zkratky na rodinné štěstí. Mnohdy jsou tipy a rady nepopulární, ale fungují.

 

Mě osobně manželka leckdy vyčítala: „Ty se v práci snažíš, jsi příjemný, ale doma…“.

TIP: Nevypínejte doma empatii, komunikaci a zájem. Buďte „zapnutí“ i doma, protože na této oblasti skutečně záleží a to více, než na práci, nemyslíte?

 

Člověk je tvor od slova tvořit, proto nejen v práci tvořte obchodní strategii, ale tvořte i doma. Vytvořte si strategii, co dál, kam posunete váš vztah. Např.: Máme byt, auto tak. Tak co dál? Jaká bude naše rodinná strategie?

TIP: Napište si na papír, co byste rádi doma dokázali. Najděte body, na kterých se shodnete a na nich začněte tvořit.

TIP: Opravdu poslouchejte a vnímejte. Když jste doma, tak buďte doma. Pánové, nezapínejte „autopilota“, který automaticky odpovídá, nebo ještě hůře „starší verze“ tohoto softwaru, který jen kývá. A dámy, vnímejte kolik informací a komunikace se opravdu vejde do vašeho protějšku.

 

Nová doba si vymýšlí nové nemoci. Prokastinace totiž zní mnohem lépe než lenivost nebo ztráta motivace.

Obchodování, tak jako sport, je hodně o hlavě a hlava funguje dobře, když je funkční zázemí. Tak na tom pracujme. 🙂

 

Ať se vám daří, nejen v prodeji.

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
Martin Staněk

Martin Staněk

Od roku 1995 se aktivně věnuje prodeji a vedení prodejních týmů. Má zkušenosti jak s prodejem firmám (B2B), tak i koncovým zákazníkům (B2C). Je konzultant a trenér prodejních dovedností. Z vlastní praxe ví, že v oblasti prodeje je stále větší tlak na cenu a někdy se může zdát, že zákazníka zajímají pouze slevy.
© 2000 - 2018 Business Success, spol. s r.o.