Umíte prodat svou firmu…

…aby se k vám potenciální zaměstnanci jen hrnuli?

Dnes už to není tak, že si vybíráme zaměstnance, ale zaměstnanec si vybírá nás.
Pokud patříte k těm, kteří za poslední půl rok hledali posily do týmu, tak víte, že to není zcela lehké. Zájemců je málo a nabídek práce hodně.
Podle průzkumu společnosti LMC (jobs.cz) je více než 40 % zaměstnaných čechů nespokojeno se svou stávající prací. 12 % zaměstnaných si dokonce aktivně hledá práci novou.

Inzeráty zpravidla vypadají následovně:


Pojďme se podívat na pár tipů, jak změnit strohé inzeráty v něco, co uchazeče bude motivovat k tomu, aby vám zanechali reakci, poslali životopis, …

Zkuste přistupovat ke každému personálnímu inzerátu jako k reklamnímu textu.

Co to znamená?

  • Inzerát musí zaujmout,
  • poskytnout maximum relevantních a přínosných informací,
  • být čitelný a čtivý,
  • být přirozený a hovořící jazykem cílové skupiny,
  • vyvolat emoce.

Proč je zapotřebí vyvolat emoce? Na zaujetí potenciálního uchazeče máte zpravidla jen 4 vteřiny. Emoce rovněž hrají velkou roli v sociálním vnímání a rozhodování.

 

Zkuste při sestavení inzerátu využít princip obrácené pyramidy. Nejdříve se zaměřte na hlavní a nejdůležitější fakta, dále pak na méně důležité informace a následně pak na detaily.

 

V inzerátu mluvte přímo k uchazeči a zapomeňte na „pasivní“ 3. osobu. Používejte „aktivní“ 2. osobu.

 

Zdroj: www.airbank.cz


Napsali jste do inzerátu, že jste firma XY, s.r.o.? Neočekávejte, že vás každý uchazeč může znát.
Odstraňte profesní slepotu a představte se. Stručně a autenticky.

Vyhněte se prázdným slovům. Mladý a dynamický kolektiv? Ano, je to klišé, zejména pokud věkový průměr vaší společnosti není pod 30.

Nejčastěji používaná klišé v personální inzerci:

  • možnost kariérního růstu,
  • odpovídající finanční ohodnocení,
  • zázemí perspektivní společnosti,
  • dobrá znalost práce na PC,
  • požadujeme vysoké pracovní nasazení.

 

Zdá se vám, že je to hodně práce? Zpočátku to bude chtít větší nasazení, ale nováčci do týmu za to stojí, ne? Nečekejte, že se trh změní a rezervujte si své místo na listopadové konferenci.

 

Své dlouholeté zkušenosti v oblasti personalistiky vám během přednášky „Jak vytvořit inzerát, který zafunguje“ předá Lucie Spáčilová, PERFORMIA, spol. s r.o.

 

Následující záložky mění níže uvedený obsah.
Ing. Pavlína Cohen

Ing. Pavlína Cohen

Marketing, Business Success, spol. s r.o.
Od roku 2009 se věnuje on-line marketingu. Pomáhá podnikatelům ve všech odvětvích vytvořit strategie s cílem maximalizovat sílu sociálních médií a zvýšit úspěšnost jejich on-line marketingového úsilí.
© 2000 - 2018 Business Success, spol. s r.o.