1. Úvod
  2. /
  3. Marketing blog
  4. /
  5. Podporujte prodej přes vaši...

Webstránka může splňovat mnoho účelů, ne vždy je jejím hlavním cílem prodej. V každém případě bychom ale měli přesně vědět, čeho bychom rádi dosáhli.

  • Získáváme nové kontakty do databáze?
  • Budujeme vztah se svými zákazníky tím, že jim poskytujeme hodnotné informace?
  • Je našim nejvyšším cílem prodej produktů nebo služeb?
Pokud chcete prostřednictvím své webstránky nejen informovat, ale i prodávat, podívejte se, zda dodržujete základní marketingové principy a zda jsou vaše texty napsané v souladu s nimi.
1, Copywriting a dobré texty jsou velmi důležité, ale ony samotné stránky nespasí.

Samozřejmě, můžete mi položit otázku, jaký je vlastně dobrý text na web. Každé médium má svá specifika a reklamní texty je musí zohledňovat. Na webu, který by měl prodávat, vám doporučuji využívat hlavně osvědčené metody u přímého marketingu. Direct marketing se totiž nezaměřuje na budování znalosti značky nebo image – jeho cílem je prodej a tomu podřizuje všechno. Navíc, přímý marketing a jeho úspěch je dobře a lehko měřitelný a tak je prezentaci na internetu velmi blízký.

2, Co nabízíte svému zákazníkovi?

Zbytečně byste měli dokonale zvládnuté textařské umění, zbytečně byste vymysleli neodolatelný slogan, pokud by vaše nabídka u čtenářů nezabodovala. Nepomůže vám, že jste získali mnoho kontaktů, vysoké procento otevření a přečtení zprávy. Nabídka je to, co musí v lidech vzbudit touhu spolupracovat právě s vámi. Popřemýšlejte, po čem vaše cílová skupina touží a v čem je průnik s vašimi službami.

3, Volte strategii podle toho, co by mělo být výsledkem propagace.

Prodejní stránka by měla obsahovat nejen prodejní text, ale i mnohé prvky, které podpoří důvěru – informace o autorovi, reference současných zákazníků a testy, které potvrzují kvalitu a vaši důvěryhodnost, návod na to, jak postupovat při nákupu přes web.

4, Reklamní texty, které podporují prodej.

  • Co je vašim skutečným marketingovým poselstvím? Co je tou informací, kterou se má potenciální zákazník dozvědět? Udělejte si v tom úplně jasno a potom poskytněte přesnou a srozumitelnou informaci i čtenářům svého webu. Nepleťte je zbytečnostmi, nezahlcujte nadbytečnými podrobnostmi, nenechejte je ztratit se ve špatně promyšlené struktuře či přehnaně „kreativním“ designu.
  • Buďte přirození. Popřemýšlejte trochu o tom, jak byste chtěli, aby se k vám choval jiný prodejce. Nepřehánějte, nelžete, ale ani nezamlčte svoje silné stránky. Vžijte se do reálné životní situace zákazníků. Místo vyjmenování racionálních argumentů pracujte s emocemi, vysvětlujte výhody produktu z hlediska spotřebitele a podpořte je důvěryhodnými důkazy. Používejte kratší a dobře srozumitelné věty bez zbytečné omáčky.
  • Nezapomínejte na svůj cíl. Proveďte zájemce přes všechny stádia a nakonec ho jednoduše požádejte o objednávku. V této fázi mnozí dodavatelé selhávají a očekávají, že čtenář už ví, co by měl udělat. Zkuste to jednou jinak. Vy sami mu řekněte, jaký další krok by měl podniknout. Uvidíte, že pokud je v pořádku vaše nabídka a ostatní vyjmenované principy jste dodrželi, úspěšnost prodeje přes web se zvýší.