Typická charakteristika dobrého šéfa je, že se orientuje na výkon svých lidí, na jimi dotaženou práci v termínu a v potřebném objemu. Dobrý šéf je někdo, kdo má v krvi přivádět lidi k produkci a dosahovat s nimi výsledků, kterých by oni sami bez jeho vedení nedosahovali. Je to provokatér, kouč, trenér, který hranice, kvalitu a schopnosti svých lidí neustále posouvá dopředu.
Novinky a články
Štítek: Schopnosti vůdce
Může schopné a šikovné lidi vést kdokoliv?
Vedení chytrých a schopných lidí je jedním ze základních úkolů pro ty, kteří se už někam dostali a chtějí skupinu, kterou řídí, posouvat dál. Pokusím se na tomto místě dát pár praktických rad a hledisek, které můžete při řízení této kategorie lidí použít. ...
5 zbytečných chyb při předávání rodinné firmy
Dnes není výjimkou, že firmy slaví desítky let od svého založení a mnozí z jejich zakladatelů jsou ve věku, kdy chtějí své vedení předat svým nástupcům. Má-li toto předání proběhnout hladce, je třeba dodržovat některé principy, zvláště u rodinných nástupců. V tomto...
Neodvádí kvalitní práci? Co s tím?
V mých pracovních začátcích jsem měl možnost v zahraničí hovořit s jedním člověkem, který toho skutečně hodně dokázal. Když jsem u něj byl, měl na stole aktuálně problém s jedním pracovníkem, s kvalitou jeho práce. Viděl na mně, že se hodně zajímám o to, jak pracuje a...
Jak získat náskok před konkurencí?
Pokud by firma zvýšila počet udržených klientů o pouhých pět procent, dodatečné zvýšení zisku, kterého již dosáhla ze současné produkce, by často bylo násobně vyšší než tato procenta. Co by se teprve stalo se ziskem skupiny, kdyby si udržela více než deset procent...
Jak motivovat své lidi v náročnějším období?
Tato doba není pro firmy zrovna jednoduchá. Řada z nich prošla obdobím recese a musela snižovat náklady a často i počty zaměstnanců. To se samozřejmě projeví i na náladě lidí ve firmě. Jaké motivační nástroje je vhodné použít v současné době, aby vedoucí pracovníci...
Jak zvládat a rozumět nepříjemným emocím lidí, které máte v týmu?
Řídíte lidi již dlouhé roky, dozvěděli jste se mnoho cenných rad, máte hromadu vlastních zkušeností, ale navzdory tomu při řízení lidí neustále narážíte na nepochopitelné problémy? Lidé okolo vás si jedou svým tempem a ještě u toho remcají a podléhají negativním...
Tři zdroje zvyšování obratu i v těžším období
Jakmile dojde na trhu k stagnaci nebo když organizace z toho či onoho důvodu jednoduše vstoupí do období nepříliš velkých příjmů, první myšlenka, která člověka v takové chvíli nejednou napadne a která je často tlačena i krizovými manažery, je snížit náklady. Jejich...
Někdy čím hůře, tím lépe…
Aktuální doba je pro mnohé z nás plná velkých výzev a u některých z našich klientů jsme řešili také zásadnější situace týkající se nákladů, prosperity či produktivity současného personálu. Když jsme společnými silami našli z daných stavů možné cesty a jim se ulevilo,...
Jak si poradit s neochotou svého okolí?
Někdy se lidé okolo nás nechovají tak, jak bychom chtěli. Mohou být rozmrzelí, nespokojení a neochotní. Můžeme to pozorovat doma i v práci. Zkoušíme s nimi komunikovat, vysvětlovat, korigovat je, ale většinou to příliš nezabírá. Často se situace naopak ještě zhorší a...