Nejpodstatnější součástí delegování, na kterou se často zapomíná, je mentální převzetí daného prostoru nástupcem. Je to jeho nastavení, že vše, co do daného prostoru patří, bude jím opravdu dobře vykonáváno a zvládáno tak, že do toho není třeba už dále zvenčí zasahovat. Je to mnohem víc než odevzdaný „job description“ či zaškolení. Je to vnitřní přijetí plné osobní odpovědnosti, že toto je můj prostor, ve kterém garantuji samostatné hodnotné výsledky.
Novinky a články
Štítek: management
Kdy už jen motivace ke skvělé produkci a vysokým výkonům nestačí?
Motivace je termín, který denně používáme snad všichni. Je to alfa a omega toho, co děláme a čím se v našem životě a práci zabýváme. Bez ní bychom jen stěží dosáhli stanovených cílů a vizí. Existují ale situace, kdy už motivace sama o sobě ke skvělé produkci a vysokým...
Kde nejsou daná pravidla, daří se chaosu
Tam, kde chybí předem daná jasná pravidla a dohody, jsou nutné příkazy a neustálý dohled šéfa. Organizace, kde chybí pravidla i dohled, nefungují vůbec. Potřeba zavádět do života firmy pravidla a organizovanost je logickým důsledkem expanze a je úplně přirozená. V...
Šéf versus organizátor
Typická charakteristika dobrého šéfa je, že se orientuje na výkon svých lidí, na jimi dotaženou práci v termínu a v potřebném objemu. Dobrý šéf je někdo, kdo má v krvi přivádět lidi k produkci a dosahovat s nimi výsledků, kterých by oni sami bez jeho vedení nedosahovali. Je to provokatér, kouč, trenér, který hranice, kvalitu a schopnosti svých lidí neustále posouvá dopředu.
Nejdůležitější parametr šéfa
Na seminářích vedeme pravidelné diskuze o tom, co je tím nejdůležitějším parametrem pro měření kvality práce vedoucího pracovníka. Nebo o tom, jak rychle a spolehlivě poznat, zda někdo je, nebo není dobrým šéfem. Můžeme se zde začít bavit o jeho vystupování, chování k...
Může schopné a šikovné lidi vést kdokoliv?
Vedení chytrých a schopných lidí je jedním ze základních úkolů pro ty, kteří se už někam dostali a chtějí skupinu, kterou řídí, posouvat dál. Pokusím se na tomto místě dát pár praktických rad a hledisek, které můžete při řízení této kategorie lidí použít. ...
Proč je nezbytné dobře zaškolovat své lidi?
Dvacet let pracuji jako konzultant a lektor v oblasti organizování firem a řízení lidí. Před tím jsem dvanáct let budoval a řídil vlastní firmu. A na základě mých zkušeností mohu říci, že právě zaškolování pracovníků je ve firmách na okraji zájmu vedoucích pracovníků na všech úrovních řízení. A o samotných pracovnících ani nemluvím.
Nákladné omyly v delegování
Velké procento dotazů na našich seminářích pro manažery a majitele firem zní: Jak se zbavit toho, co již nemohu/nechci dělat? Jak předat vedení úseku, střediska nebo firmy jako celku? Jak mám delegovat, ale s jistotou, že daná věc bude dále fungovat správně i beze...
Nejpalčivější problém ve firmách? Střet generací!
Martin Kepka dlouhá léta pracuje v Business Success jako konzultant a trenér komunikačních dovedností. Díky tomu se potkává s řadou ředitelů a majitelů firem a je neustále v kontaktu s aktuální situací v podnikatelském prostředí. Jaké situace dnes ve firmách manažeři...
Jak se postavit k chybám?
Chybujeme neradi Asi se shodneme na tom, že nikdo z nás nedělá rád chyby. Naopak. Pokud uděláme chybu, často máme tendenci hledat důvody, proč jsme jednali tak, jak jsme jednali, a proč to vlastně bylo celé správné. Někdy se dokonce hájíme i tehdy, jsou-li naše...