Novinky a články
Štítek: organizování
Tam, kde chybí předem daná jasná pravidla a dohody, jsou nutné příkazy a neustálý dohled šéfa. Organizace, kde chybí pravidla i dohled, nefungují vůbec. Potřeba zavádět do života firmy pravidla a organizovanost je logickým důsledkem expanze a je úplně přirozená. V...
Šéf versus organizátor
Typická charakteristika dobrého šéfa je, že se orientuje na výkon svých lidí, na jimi dotaženou práci v termínu a v potřebném objemu. Dobrý šéf je někdo, kdo má v krvi přivádět lidi k produkci a dosahovat s nimi výsledků, kterých by oni sami bez jeho vedení nedosahovali. Je to provokatér, kouč, trenér, který hranice, kvalitu a schopnosti svých lidí neustále posouvá dopředu.
Nákladné omyly v delegování
Velké procento dotazů na našich seminářích pro manažery a majitele firem zní: Jak se zbavit toho, co již nemohu/nechci dělat? Jak předat vedení úseku, střediska nebo firmy jako celku? Jak mám delegovat, ale s jistotou, že daná věc bude dále fungovat správně i beze...
Jak získat náskok před konkurencí?
Pokud by firma zvýšila počet udržených klientů o pouhých pět procent, dodatečné zvýšení zisku, kterého již dosáhla ze současné produkce, by často bylo násobně vyšší než tato procenta. Co by se teprve stalo se ziskem skupiny, kdyby si udržela více než deset procent...
Chcete zvýšit příjem? Pracujte na důvěře!
Ať už člověk přemýšlí nad příjmem své firmy nebo svým osobním příjmem, ne vždy si uvědomuje základní faktor, který o výši příjmu rozhoduje. Tímto faktorem je důvěra firemních zákazníků ve firmu samotnou, potažmo v lidi, kteří firmu zastupují, a důvěra v produkt, který...
Někdy čím hůře, tím lépe…
Aktuální doba je pro mnohé z nás plná velkých výzev a u některých z našich klientů jsme řešili také zásadnější situace týkající se nákladů, prosperity či produktivity současného personálu. Když jsme společnými silami našli z daných stavů možné cesty a jim se ulevilo,...
Metodika práce – ztráta času nebo stéblo pro tonoucí manažery?
Trh práce se mění a parametry požadavků na kandidáty také. Původní zadání personalistům (před 15 až 20 roky): vzdělaný, s praxí a ochotný se dále učit, je dnes zredukované na: ochotný se učit. Školy v mnoha oborech nestačí držet tempo s vývojem technologií a pro...
Jak si poradit s neochotou svého okolí?
Někdy se lidé okolo nás nechovají tak, jak bychom chtěli. Mohou být rozmrzelí, nespokojení a neochotní. Můžeme to pozorovat doma i v práci. Zkoušíme s nimi komunikovat, vysvětlovat, korigovat je, ale většinou to příliš nezabírá. Často se situace naopak ještě zhorší a...
Jak z jednotlivců udělat tým?
„Musíme být jeden tým!“ – to je věta, kterou slýcháme poměrně často. V amerických filmech je dokonce doprovázena až nepřirozeným nadšením. Možná právě proto tento výrok u řady lidí vyvolává úšklebek a leckdy i odpor. Ať už okolo nás či v televizi vidíme cokoli, tak...
Jak vytvořit moderní firmu a budovat moderní management?
Na jednáních ve firmách pravidelně rozebírám s klienty, co to vlastně znamená řídit firmu, a jak by měl manažer fungovat, aby stačil nárokům dnešní doby. Slyším výrazy jako „vytváříme moderní firmu“, „budujeme moderní management“. To je věc, která mě zajímá – protože...