Nejpodstatnější součástí delegování, na kterou se často zapomíná, je mentální převzetí daného prostoru nástupcem. Je to jeho nastavení, že vše, co do daného prostoru patří, bude jím opravdu dobře vykonáváno a zvládáno tak, že do toho není třeba už dále zvenčí zasahovat. Je to mnohem víc než odevzdaný „job description“ či zaškolení. Je to vnitřní přijetí plné osobní odpovědnosti, že toto je můj prostor, ve kterém garantuji samostatné hodnotné výsledky.
Novinky a články
Štítek: řízení
Tlak nechceme, ale nadšení nám chybí
Pravidelně dostáváme otázku, jak se udržovat v dobrém stavu a na co si dávat pozor, abychom jako jednotlivci či jako skupiny prosperovali nejen hmotně, ale i mentálně. Faktem je, že život kolem nás přináší s sebou hodně výzev, kterým je třeba čelit. Někdy také dokáže...
Šéf versus organizátor
Typická charakteristika dobrého šéfa je, že se orientuje na výkon svých lidí, na jimi dotaženou práci v termínu a v potřebném objemu. Dobrý šéf je někdo, kdo má v krvi přivádět lidi k produkci a dosahovat s nimi výsledků, kterých by oni sami bez jeho vedení nedosahovali. Je to provokatér, kouč, trenér, který hranice, kvalitu a schopnosti svých lidí neustále posouvá dopředu.
Nejdůležitější parametr šéfa
Na seminářích vedeme pravidelné diskuze o tom, co je tím nejdůležitějším parametrem pro měření kvality práce vedoucího pracovníka. Nebo o tom, jak rychle a spolehlivě poznat, zda někdo je, nebo není dobrým šéfem. Můžeme se zde začít bavit o jeho vystupování, chování k...
Může schopné a šikovné lidi vést kdokoliv?
Vedení chytrých a schopných lidí je jedním ze základních úkolů pro ty, kteří se už někam dostali a chtějí skupinu, kterou řídí, posouvat dál. Pokusím se na tomto místě dát pár praktických rad a hledisek, které můžete při řízení této kategorie lidí použít. ...
Nákladné omyly v delegování
Velké procento dotazů na našich seminářích pro manažery a majitele firem zní: Jak se zbavit toho, co již nemohu/nechci dělat? Jak předat vedení úseku, střediska nebo firmy jako celku? Jak mám delegovat, ale s jistotou, že daná věc bude dále fungovat správně i beze...
Jak se postavit k chybám?
Chybujeme neradi Asi se shodneme na tom, že nikdo z nás nedělá rád chyby. Naopak. Pokud uděláme chybu, často máme tendenci hledat důvody, proč jsme jednali tak, jak jsme jednali, a proč to vlastně bylo celé správné. Někdy se dokonce hájíme i tehdy, jsou-li naše...
Ničí vyžadování produkce mezilidské vztahy?
Toto je na seminářích velmi časté téma. A ti z vás, kteří nás už znáte, již víte, že produkce je základem dobrého stavu člověka, jeho vztahů v okolí. Kde je měkký management, který místo toho, aby jasně velel do útoku, zasvětil svůj život chránění své pozice,...
Porada „jako za trest“? Jde to i jinak!
Porada je nutným nástrojem řízení a koordinace týmu. Je to užitečné setkání, ve kterém si členové týmu vymění informace a mohou efektivněji pracovat na základě korektních dat. Ale mnoho zaměstnanců, dokonce mnoho vedoucích porady nesnáší a berou je jako zbytečně...
Kdy je největší pomocí druhým nepomáhat?
Pomoc dává hlubší význam mezilidským vztahům a spojuje naše životy jako pevné vlákno, na které se můžeme spolehnout. Pomoc druhým mimo jiné naplňuje i nás samotné. Jedinec sám o sobě bez podpory a pomoci okolí nežije snadno. Považujeme pomoc za přirozenou součást...