1. Úvod
  2. /
  3. Management blog
  4. /
  5. Jak zlepšit spolupráci v...

jak zlepšist spolupráci v týmu_business success_tipy pro váš úspěch_vlasta opelkováČasto se u našich klientů setkáváme s tím, že potřebují vylepšit spolupráci v týmu, ve firmě. Šéf přijde na motivační seminář, kde po tři dny dostává informace, nástroje na řízení lidí, na zlepšení organizace, zavedení systémových věcí, inspiraci apod. Ve většině případů tento šéf odchází s plným sešitem poznámek a s plnou hlavou tipů nebo nápadů, co by chtěl ve své firmě změnit, zlepšit.

A ten stejný člověk o tři měsíce později říká našemu konzultantovi „víte, ono je to fajn, ale zavést to nejde“. Co se stalo? Šéf narazil na tvrdou zeď – svůj tým, který na semináři nebyl a pochopitelně netuší, co šéf chce. Nechápou, co chce měnit, nedává jim  to smysl. A tak, ať už otevřeně nebo skrytě jsou jednoduše proti. Leckdy s postojem „a šéfe snaž se“.

Jak tedy způsobit to, aby šéf za tři měsíce po semináři říkal „jde to pomalu, ale jde to“? Důležitým krokem je zde INFORMOVAT/VZDĚLAT SVŮJ TÝM, své lidi.  Poslat je na seminář je hezký způsob, ale také asi trochu náročnější na finance. Existují ale i jiné cesty. Pokud si troufáte, můžete data a změny odprezentovat svým lidem sami. Svolejte si je a vysvětlete jim, CO CHCETE DĚLAT A PROČ. Když budou rozumět tomu, co máte v plánu, budou ochotnější pracovat jako tým. A pomůžou vám prosadit změny, které chcete. Koho se vyplatí na seminář vzít „ihned“? Vaše nejbližší spolupracovníky! Čím více společná bude vaše myšlenka ohledně nastávajících změn, tím více lidí ji bude chápat a půjde za tímto cílem. Samozřejmě o to jednoduší bude pro šéfa dosáhnout požadované změny. A to platí nejen v oblasti seminářů/vzdělávání.

Vlasta Opelková

výkonná ředitelka Business Success, spol. s r.o.