1. Úvod
  2. /
  3. Nezařazené
  4. /
  5. Jak jde ruku v...

„4 firmy. Jeden celek. Synergie, která nezná hranic.“

„Pomáháme lidem vidět v nemovitostech příležitost k naplnění jejich osobního poslání ve světě.“

„Nemusíme, ale děláme to. Říkáme tomu poslání.“ (charitativní činnosti)

To je firma PFM Group, kde se konala 3. akce Na skok.

Hned při vstupu přišlo milé přivítání od paní Svobodové, která celou akci přichystala, zajistila pro nás velmi chutné občerstvení a věřte mi, že tak skvěle, jak to vypadá na fotkách, to také chutnalo. Postarala se také o dárečky pro hosty a zajistila pro nás všechny parkovací místa. Paní Svobodová, Vám i slečnám, které se o nás po celou dobu staraly, patří velké díky!

Sešla se opět bezvadná parta podobně smýšlejících lidí. Lidí, kteří se rádi motivují zkušenostmi jiných, kteří ale také rádi předají své tipy a know-how. Jistě je vám po těchto několika větách jasné, že o skvělou atmosféru, energii, vibrace, nebyla nouze.

Předseda představenstva Petr Prokš a člen představenstva Josef Pirochta představili své holdingové organizace a mluvili o jednotlivých krocích od vzniku, přes růst a úspěchy, po chyby a plány do budoucna. U jejich vyprávění mě napadlo, že oba mají mnoho společného: není pochyb o tom, že jsou oba nesmírně silné osobnosti. Mají cit pro estetiku, ale co je z mého pohledu u kreativních lidí výjimkou, mají zdravé manažerské cítění. Pokora, porozumění, zájem nejen o své zaměstnance, ale všeobecně přístup: jak mohu světu přispět.

Slova pana Prokše: „Pomáhat společnosti je pro nás samozřejmost“. Slova pana Pirochty: „Jednou tudy budu kráčet se svými vnoučaty a budu hrdý na to, co jsme zde postavili“. Myslím, že by se mnou všichni hosté souhlasili, že v přítomnosti těchto dvou pánů se nelze cítit jinak, než velmi příjemně.

 

Pojďme se ohlédnout za některými body, které mi utkvěly v hlavě:

  • Zaměstnanci jsou největší hodnotou firmy.
  • Pro každou z klíčových pozic máme zástupce a nástupce. Pokud by se cokoliv stalo, máme jistotu, že důležitý post je okamžitě zastoupen.
  • Co se týká projektů: chceme s respektem rozvíjet místo, které dobře známe.
  • Manažeři: chceme, aby firmu vnímali jako svou. Na druhou stranu, když u nás nechá kus života, musíme se o něj postarat.
  • Pan Prokš páchá dobro na všechny strany. Co se týká pomoci, nechává zaměstnance, aby vybrali, na které charitativní činnosti se bude přispívat.

 

Svými tipy přispěli i hosté:

  • Tip hosta: když dáváte bonusy, dávejte měsíční. Dával jsem čtvrtletní a když jsem se svých lidí ptal, jaká je jejich výplata, bonusy tam nepočítali. Když jsem začal bonusy vyplácet měsíčně, počítají je do výplaty.
  • Tip hosta: naučte své lidi spočítat si výplatu. Když jsem to udělal, začali víc pracovat, ovlivňovat produkci týdenně, aby jim to na konci měsíce dobře vyšlo.
  • Tip hosta: do odměňování obchodníků jsem zahrnul také podprodukty, za které dřív placení nebyli. Diví se, že mi nevadí, že se snaží výplatu „nahonit“ psaním emailů a telefonáty. Samozřejmě, že mi to nevadí. Kontaktují zákazníky, prodeje se od té doby několikanásobně zvedly!

 

To, že Na skok byla opět skvělá událost, která by se nekonala bez přičinění a ochoty dvou skvělých pánů Petra Prokše a Josefa Pirochty, nekonala by se bez pozitivně naladěných hostů, ochotných podělit se o své zkušenosti, je naprosto jasné. Domů jsem odjížděla plná dojmů a skvělou náladou, která se mě držela ještě několik dní. Velmi si toho vážím a moc všem děkuji.