1. Úvod
  2. /
  3. Management blog
  4. /
  5. Jste ve firmě hasičem?

Připadáte si někdy doslova jako hasič? Běháte od jednoho „požáru“ k druhému a hasíte problémy…, prostě nevíte, kde vám hlava stojí.

No, do jisté míry je to v pořádku. Pokud jste šéf, vždycky bude něco, co bude vyžadovat vaši pozornost, vaše zkušenosti, znalosti. Dokonce i jako zaměstnanec se budete potkávat se situacemi, kdy je potřeba „hasit“.

Jen je důležité dodržet jedno zlaté pravidlo: zatímco hasíte, musíte také organizovat.

 

Pokud totiž budete jen hasit a hasit, dostanete se do bludného kruhu. Obvykle se tomu říká stres a přepracovanost.

Představte si vedoucího, který má na starost výrobu. Jako zodpovědná osoba běhá od jedné výrobní linky ke druhé a zvládá vše, co je potřeba. Od nastavení výrobního programu po opravu poškozeného stroje. I tak může vypadat profesionální vedoucí „hasič“. Ale jak do takového kolotoče začlenit organizování? Co si pod tím vlastně představit?

Organizování jako takové by se dalo rozdělit až na 12 jednotlivých kroků.

Pro našeho vedoucího výroby by organizování mohlo jednoduše znamenat:

  1. Zjistit, co všechno je součástí celého procesu výroby.
  2. Popsat, jak mají procesy probíhat, aby na konci byl požadovaný výsledek, tedy produkt.
  3. Přidělit konkrétním lidem konkrétní posty, tzn. zajistit, aby věděli, co a jak přesně mají dělat.

 

A nadále pokračovat v hašení dalších situací, které se mohou vyskytnout (a že se vyskytnou) a nadále také pokračovat v organizování, díky kterému se těmto situacím předchází.

Nezáleží, na jaké pozici ve firmě se nacházíte, nebo jak velká je vaše zodpovědnost. Princip „hasit a organizovat“ můžete aplikovat všude.

Prostě zatímco hasíte, nezapomeňte také organizovat. V každé volné chvilce, kterou si dokážete najít.

Chcete vědět více? Vyzkoušejte Motivační seminář pro vedoucí pracovníky.