1. Úvod
  2. /
  3. Marketing blog
  4. /
  5. Kdo by neměl rád...
Posloucháme a milujeme je odmalička. Ty se šťastným koncem, ty hrůzostrašné, veselé i smutné, dokonce občas i ty sladce romantické. Vtáhnou nás do svých osidel a nemůžeme odejít, dokud se nedozvíme, jak to všechno skončilo.
A víte co?
Nejúspěšnější inzeráty v dějinách byly ty, které obsahovaly silný příběh!

Například inzerát, který uveřejnil lord Shackleton, když chystal výpravu na severní pól:

Sliboval v něm hodně utrpení, zimy, přemáhání a těžkostí. Často hlad, osamělost, strach. A jen v případě úspěchu – slávu a obdiv veřejnosti.
Na tento inzerát ale dostal několik tisíc žádostí od tvrdých chlapů, kteří chtěli dokázat své schopnosti.
Nemusíme nic předstírat, reklama je tu zejména na to, aby podporovala prodej. Ale prodej je něco, co většina lidí nesnáší a navzdory tomu, že všichni chtějí dosahovat velkých zisků prodejem svých výrobků, nikdo nechce, aby mu někdo něco prodával.
Jak potom napsat příběh pro inzerát na podporu prodeje?
Podívejte se na to tak, že váš inzerát musí být příjemným a skvělým prodejcem. Většinu nákupních rozhodnutí uděláme na emotivním základě. Až potom si je racionálně zdůvodníme, abychom sami sebe přesvědčili o dobré koupi. Strohá fakta, logické argumenty a seznamy výhod tu jednoduše nefungují.
To, na čem záleží, je osobní přístup. Nudného spamu má každý plné zuby, tak buďte tím výjimečným odesílatelem, který si dal námahu a přinesl zákazníkovi něco zajímavého, výjimečného, vtipného či překvapujícího. Buďte jedním z mála, jehož dopisy lidé rádi čtou a nezahazují je neotevřené. Vymyslete nebo z vlastních zkušeností vytvořte příběh, který dá informacím přitažlivost, které by holá fakta nikdy nedosáhla.
Dobré příběhy získají důvěru lidí, přitáhnou jejich pozornost, inspirují je a motivují. Dovolte zákazníkům, aby sdíleli vaše pocity a zjistili, že na druhém konci je někdo, komu se vyplatí věnovat pozornost.
Nevíte jak začít? Zkuste se inspirovat následujícími možnostmi.
  • Vyprávějte vlastní zkušenost:
„Jak jsem se ze špatně placeného zaměstnance vypracoval na úspěšného on-line podnikatele a vybudoval úspěšný obchod i pro své přátelé…“
  • Vzpomeňte si na to, co vás naučili vaše velké vzory:
„Otec mi vždy připomínal, že jediným důvodem, proč se mi něco nedaří, jsem já sám a nedůvěra ve vlastní síly…“
  • Podtrhněte smysl životních hodnot:
„Vždy jsem věřil, že pravdu je třeba říkat za každých okolností. Když se ale můj syn zeptal…“
Stále vás nic nenapadlo? Tak potom ještě jeden tajný tip. Zkuste vzít do ruky knihu krásných citátů, vybrat jeden, který se hodí pro vaši situaci a na jeho základech vytvořte příběh.
Samozřejmě, samotný příběh ještě neprodává, jeho účelem je zaujmout a přesvědčit. Váš inzerát musí obsahovat i další prvky, ale o těch zase až někdy příště.
A na závěr, nechcete se o svůj příběh podělit s ostatními čtenáři a zanechat nám svůj komentář?