1. Úvod
  2. /
  3. Management blog
  4. /
  5. Kreativita pro lídry

Potřebuje lídr ve své práci kreativitu? Respektive, potřebuje šéf ke své práci být kreativní? A k čemu? Není náhodou jeho úkolem dostat z lidí jejich práci a udržet firmu v chodu? Proč tedy být navíc i kreativní? Kreativita přece patří do oddělení marketingu.

Tvořivost neboli kreativita (z lat. creo = tvořím), také invence (z lat. invenio = nalézám, objevuji) je zvláštní soubor schopností, které umožňují uměleckou, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost. Ta se projevuje jako vynalézavost, jako vznik nového, originálního díla nebo myšlenky, popř. tvůrčím řešením problémů. (Zdroj: Wikipedie)

Jednoduše řečeno, za slovem kreativita se skrývá schopnost mít myšlenku, nápad nebo vymyslet řešení, které nejen, že může (ale nemusí) ohromit svou originalitou, ale které hlavně v sobě má užitečnost a prospěšnost pro danou oblast, ve které kreativní jedinec působí.

Tedy, potřebuje lídr ve své práci kreativitu? Pokud přijmeme definici uvedenou výše, tak jednoznačně ano. Bohužel šéfové, vedoucí pracovníci, všichni ti, kteří stojí v čele firem a týmů, nemají přidělenou žádnou múzu, která by se postarala o příval úžasných, nových nápadů, které budou přínosné a posunou jejich oblast dále.

Takže pokud jste v čele nějaké skupiny, je to čistě na vás.

Jedna z věcí, která může pomoci „přijít na svět“ myšlenkám a tím i další budoucnosti firmy je: naplánovat si „tvořící čas“. Prostě si skutečně vyblokovat v již přeplněném diáři čas, kde nedostane prostor nic jiného, než vytváření budoucnosti pro firmu, oddělení, tým, … Pro tento čas budou provozní problémy a jejich operativní zvládání tabu.
Vytvořte si čas pro kreativitu.

Zdánlivě jednoduchá věc, ale získat někde hodinu nebo dvě na týdenní bázi, to nemusí být zase až tak snadné, zejména pro zaneprázdněného šéfa. Ale zkuste to. Většina týmů potřebuje kreativitu svého lídra. Je to pro ně další cesta, budoucnost a inspirace.

Šikovnou pomůckou může být zapisování si čehokoliv, co vás zrovna „jen tak“ napadne v průběhu běžného pracovního dne. Myšlenky typu: „tento leták mne zaujal, možná bychom u nás ve firmě mohli…“ nebo „kdybych s tímto klientem domluvil projekt, pak by bylo možné…“

Snad každý člověk na jakékoli pozici má čas od času nápad, co by se dalo zlepšit. Ale většinou, jak rychle taková někdy i naprosto geniální myšlenka přijde, tak rychle i zmizí pod závalem běžné denní práce. Zapište si ji. Možná vám v dané chvíli připadá snadno zapamatovatelná, ale skutečně si ji plně vybavíte ve chvíli, kdy ji budete potřebovat? Ke všem sepsaným nápadům se vraťte ve svém „tvořícím čase“.

Možná bude nějaká myšlenka bezpředmětná, či nápad nerealizovatelný, ale možná z něčeho, co bylo původně jen na řádek či dva dokážete udělat zlato. 🙂

 

Držím vám palce!

 

Chcete vědět, jak kreativitu jako lídr použít? Jak ve svém oboru využít vlastní tvořivost a inspirovat svůj tým?

Na letošní jaro jsme pro vás připravili speciální akci. POUZE JEDEN TERMÍN: KREATIVITA PRO LÍDRY.