1. Úvod
  2. /
  3. Marketing blog
  4. /
  5. Léto je ideální čas...

Až se zima zeptá, co jste dělali v létě, klidně jí řekněte: Udělal jsem si chvíli volno a přitom jsem přemýšlel, jak rozvíjet svou firmu dále. Fakt je, že po jakémkoliv krásném létě až příliš rychle přichází podzim, a s ním i nejvyšší čas připravit marketingový plán na následující rok.

Na co nezapomenout, když připravujete plán marketingové komunikace?

  • Důsledně definujte cílovou skupinu pro každý produkt. Dejte si s tím trochu práce, nestačí oslovovat „muže podnikatele“ ani „ženy z města“. Pokuste se získat tolik informací o svých potenciálních klientech kolik je jen možné. Zaobírejte se tím, co je motivuje ke koupi vašeho výrobku, čeho se bojí, co je v životě těší i trápí. Čím konkrétněji to uděláte, tím lépe je dokážete oslovit.
  • Zahrňte do plánu reálné požadované výsledky a očekávanou návratnost investic. Dělejte průzkumy, testujte a měřte. Pokud nevíte, co chcete svými aktivitami získat a jakou míru návratnosti musíte dosáhnout, aby vaše snažení bylo efektivní, pravděpodobně jen mrháte svými finančními zdroji. Měřte účinek každého podniknutého kroku a testujte vícero možností. Na základě toho potom dokážete předpovídat, jakou odezvu můžete očekávat. Nedělejte věci intuitivně, každou marketingovou akci by měl předcházet průzkum.
  • Postarejte se, aby fungovali vztahy mezi marketingem a prodejem, prodejem a fakturací, distribuce, informační servis či elektronické kanály. Je velmi frustrující, když marketingová akce vyvolá poptávku po vašich produktech, ale není prodejců, kteří by zralé ovoce posbírali. Stejně tak demotivující je vidět, jak mají uzavřené obchody zpoždění kvůli problémům s distribucí, neschopnosti vystavit faktury či jinou potřebnou dokumentaci, když recepční nedokáže poskytnout správnou informaci a v horším případě se spolu s poptávkou ztratí i trpělivost zákazníka. Když uvažujete nad tím, co budete dělat, dbejte na to, aby tomu odpovídala i vaše infrastruktura. K tomu patří i to, aby internetové linky fungovali bezchybně a telefonické zvonění nenaráželo na lhostejnost přetažené sekretářky či neochotné recepční.