1. Úvod
  2. /
  3. Marketing blog
  4. /
  5. Měření konverzí v off-line...

Taky jste občas přemýšleli, jak změřit kolik lidí u vás nakoupilo na základě reklamy na Facebooku? Samozřejmě, na internetu máme nespočet možností, jak zjistit konverzní poměry našich reklam. Co když ale nemáte e-shop a ke konverzím dochází mimo internet? A co ti, kteří se rozhodli díky reklamě, ale nikdy na ni neklikli? Facebook testuje možnost, která by měření konverzí v off-line světě mohla zjednodušit.

Doby, kdy marketéři měřili úspěšnost svého úsilí jen podle křivky prodeje a jen odahovali, díky čemu jejich zákazníci nakoupili už jsou naštěstí pryč. U on-line reklamy dokážeme přesně určit, kteří uživatelé nakoupili, který kanál přivádí více utrácející zákazníky a jestli se vyplatí více investovat do newsletteru nebo do PPC kampaní (pay-per click). Měřit konverze v off-line podnikání je však dost obtížné – kdo ví, jestli do obchodu zavítali náhodou, nebo někdy v minulosti zahlédli reklamu na Facebooku. Podle Facebooku by nový nástroj měl právě v této situaci značně nápomocný. Bohužel je momentálně k dispozici jen opravdu velkým inzerentům – těm, kteří nakupují reklamu ve spolupráci s obchodním zástupcem největší sociální sítě.

Jak to tedy má fungovat? Firma s kamenným obchodem dlouhodobě sbírá e-maily a kontaktní informace skrz on-line dotazníky, věrnostní programy, nákupy on-line, newslettery a další aktivity. Tyto údaje využije při tvoření Facebook kampaně prostřednictvím nástroje Custom Audiences. Nastaví reklamu a v případě, že zákazník nakoupí jejich produkt v kamenném obchodu využije kreditní nebo věrnostní kartu (jednodušše spojí svůj nákup s nějakou formou identifikace), pošle se tato informace v zašifrované podobě Facebooku. Ten pak vyhodnotí na základě těchto dat, kolik lidí, kteří viděli reklamu nakoupilo, oproti těm, kteří reklamu nikdy neviděli a vytvoří analýzu. Dokáže také vyhodnotit, zdali ti, kteří reklamu viděli, neutrácejí více nebo pravidelněji.

Zdroj: rms.net

Není to dokonalý způsob a nedokáže zaznamenat všechny zákazníky, navíc je k dispozici jen větším inzerentům. Na druhou stranu je to krok dopředu v možnostech vyhodnocování ROI. Zejména v mobilní reklamě, kdy bývá cesta k nákupu mnohem hůře měřitelná, je měření na základě zobrazení banneru a ne jen prokliku skvělým způsobem, jak získat další data. Tato data Vám pak pomohou při vyhodnocování a lepší alokaci Vašich rozpočtů.

Zdroje: TechCrunch, Facebook