1. Úvod
  2. /
  3. Management blog
  4. /
  5. Síla záměru

„Když máte v úmyslu, aby se něco stalo, tak se to stane, pokud máte v úmyslu, aby se to stalo. Slova nejsou záměr. Záměr je nosná vlna, která slova s sebou nese“. L. R. Hubbard

Asi každý z nás se setkává se situacemi, kdy je někdo hlučný, ale příliš mnoho toho neprosadí. Vůči kolegům, dětem nebo psovi. Hromada slov, decibelů, ale to je všechno. A naopak. Kdy někdo, kdo komunikuje relativně tišeji to, co potřebuje, na druhou stranu skutečně přenese. Kolega vykoná příkaz, dítě si uklidí svůj pokojíček a pes si sedne.

Ještě silnější a reálné příklady na záměr mohou být stavy, kdy na někoho intenzivně myslíte, a on vám zavolá. Nebo cítíte, jak vás někdo zezadu pozoruje. Případně se vy zadíváte na prodavače a on se k vám otočí s otázkou, jak vám může pomoci. Nepadlo jediné slovo, které by druhá strana mohla vyhodnotit, a navzdory tomu se něco stalo.

Říkejme záměru chtění, říkejme tomu jakkoli. V každém případě když do naší komunikace přidáme správné množství záměru, dosáhneme lepších výsledků. Je jedno, jestli hovoříme hlasitěji nebo tišeji, protože slova s tím nemají nic společného. Je to náš záměr, co dodává našemu výroku energii a sílu.

Obchodník, který má silný záměr prodat, bude dosahovat lepších výsledků v prodeji. Servisní technik se silným záměrem pomoci zákazníkům, zákazníkům problémy vyřeší. Uchazeč se silným záměrem o práci danou práci získá. Manažer se silným záměrem zjistí, že jeho pracovníci dělají to, na co byli přijati. A naopak. Manažer se slabým záměrem dosáhne od svých podřízených jen chabé spolupráce a nakonec selže úplně.

Otázka na závěr. Je záměr něco, s čím se člověk musí narodit? Dobrá zpráva, není to tak. Záměr a jeho používání je věc, která se dá cvičením rozvíjet, a stojí to za to. Budeme-li v životních situacích používat správné množství záměru, výsledky mohou být až neuvěřitelné!

 

Ing. Rastislav Zachar